Review: Rudolphs cupcakes compleet

Als liefhebber van Rudolph en van cupcakes, moest ik mezelf diep schamen dat er in mijn boekenkast nog geen enkel exemplaar van zijn boek stond. Daar moet ik dan ook eerlijk bij zeggen, dat ik dit wel had kunnen hebben en dit heb afgeslagen. Ik mocht hem namelijk uitzoeken van familie, als verjaardagscadeau. Echter waren er toen alleen het zoete en het hartige cupcake boek wat apart van elkaar verkocht werd. Het afslaan was dus met een geldige reden vond ik, ik wilde namelijk best een cupcake boek van Rudolph hebben maar dan niet alleen recepten voor hartige of alleen zoete cupcakes.

Stiekem deed ik dan ook een sprongetje in de lucht van blijdschap, toen ik hoorde dat Rudolph een boek uitbracht waar zowel zoete als hartige cupcakes in voorkomen. Een review over Rudolphs cupcakes compleet kan dan natuurlijk niet achterblijven.

Het boek is ingedeeld in drie grote hoofdstukken, zo behandeld Rudolph in het eerste hoofdstuk gereedschappen, ingrediënten en geeft hij tips. De laatste twee hoofdstukken gaan over het maken van zoete en hartige cupcakes. De smaken die hij gebruikt komen vanuit de hele wereld, zo heeft hij Mexicaanse en Aziatisch georiënteerde cupcakes met de meest geweldige toppings. Daarnaast staat Rudolph natuurlijk bekend om zijn liefde voor pure ingrediënten met zo weinig mogelijk toegevoegde stoffen, zo ook met niet natuurlijk kleurstoffen. Ondanks dat ik zijn liefde voor het werken zonder kleurstoffen niet met hem deel, lokt het me in zijn recepten wel om dit eens anders te proberen.

Naast de cupcakes maakt Rudolph ook een uitstapje naar de woopie pies, al noemt hij dit ‘clubcakes’. Dit zijn plattere cakejes die heerlijk gedecoreerd worden en gevuld met slagroom, crème of jam. Ook hier staan een aantal heerlijk klinkende recepten in zijn boek die absoluut op mijn to-bake lijstje komen.

De grafische vormgeving van dit boek valt absoluut niet tegen. Bijna iederr recept heeft een grote kleurenfoto en een eigen pagina voor het recept. Er worden dezelfde koppen gebruikt en de tekst is goed leesbaar en overzichtelijk, iets wat op de 24kitchen website ook gedaan wordt. Ook de donkere pagina’s zijn goed leesbaar door de witte teksten.

Een leuk extraatje in dit boek zijn de tussen pagina’s met mooie foto’s die te maken hebben met cupcakes en andere ‘gebakjes’ die Rudolph in dit boek behandeld. Er staan dan ook leuke versjes in het boek te te maken hebben met zoetigheid en lekker eten. Rudolph is hier volgens mij zelf ook dol op, aangezien hij in zijn uitzendingen ook wel eens uitstapjes maakt naar een zoet gedichtje.

Wanneer ik door het boek blader word ik een beetje hebberig, alles ziet er heerlijk uit. In zijn programma op tv wordt het nog wel eens slordig afgewerkt waardoor ik niet de behoefte voel om het te proberen, dit is in zijn boek absoluut niet zo. De food styling ziet er op om op te eten! (Al mag je dat ook wel in een een foodboek verwachten haha).

Mijn voornemen om ieder recept te noteren wat ik absoluut een keer wil maken uit zijn boek is zinloos, dit was namelijk meer dan de helft! Binnenkort komt er dan ook zeker een cupcake recept uit dit boek op mijn blog online. De hartige cupcakes vragen hier thuis nog wat overtuigingskracht, maar ‘de boswachter’ zoals hieronder afgebeeld klinkt erg lekker als hapje of voorafje!

Mijn conclusie? Dit is een boek wat absoluut niet in je kast mag ontbreken. Naast de vele recepten die je rijker wordt, kun je natuurlijk ook zijn verschillende variaties als basis gebruiken voor bijvoorbeeld cakepops. Rudolph geeft veel basiskennis en recepten waarmee

Het boek is te koop bij verschillende boekhandels en op internet. Bij bol.com is Rudolph’s cupcakes compleet te koop voor 19,95 euro. Voor dit geld krijg je 304 pagina’s vol recepten en  mooie foto’s en is het een boek met een hardcover, waardoor het ook tegen een stootje kan.

[bol_product_links block_id=”bol_55830ee5c4012_selected-products” products=”9200000011320987″ name=”Rudolph” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Dit boek is door mijzelf aangeschaft. Wanneer je dit boek via bovenstaande link aanschaft gaat er een klein percentage naar HandmadeHelen.

Print Friendly